Technisch Projectmanager

Collegas aan het werk

Over de vacature

Uren per week
32 - 36
Maandsalaris
€ 4211 - € 5997
Niveau
HBO
Functiecategorie
ICT | Data
Dienstverband
Vast
Reageren kan tot en met
31-07-2024

Wat ga je doen?

De afdeling Informatievoorziening (IV) is sterk in ontwikkeling en zoekt een technisch projectmanager om de grip op ontwikkeling te versterken. De afdeling bestaat uit drie clusters: Customer support, Ontwikkeling & beheer en Changemanagement & informatiebeheer. Jij komt te werken bij je collega Technisch projectmanagers binnen het cluster Team Change management en Informatiebeheer.

Als Technisch Projectmanager ben je verantwoordelijk voor het definiëren, leiden en succesvol afronden van IT-projecten bij de Gemeente Haarlem en Zandvoort en daarmee ben je van essentieel belang voor de organisatie en onze burgers.

  • Je bepaalt samen met de opdrachtgever de doelen en aanpak van het IT-project, inclusief de business case, projectorganisatie, tijdlijnen en het vrijgeven van budget en personeel.
  • Je stelt het projectplan op, verdeelt taken, stemt externe afhankelijkheden af, stuurt en coacht projectleden, bewaakt de voortgang en zorgt voor de in beheer name in samenwerking met de change manager en beheerteams.
  • Je rapporteert periodiek over de voortgang, stelt maatregelen voor om risico’s te mitigeren en brengt een eindverslag uit met restpunten, geleerde lessen en aanbevelingen.
  • Je voert marktverkenningen uit, bereidt aanbestedingsdocumentatie voor, beoordeelt inschrijvingen en regisseert de gunning samen met inkoop(advies).

Wat krijg jij van ons?

  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 5.997 bruto per maand (schaal 11) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
  • Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
  • Bij de gemeenten Haarlem en Zandvoort willen wij de kracht aan diversiteit en verschillende talenten waarderen, omarmen en benutten. Een plek waar iedereen zich thuis kan voelen en zichzelf mag zijn. Zodat wij op alle vlakken goede resultaten behalen voor onze inwoners.
  • Onze organisatiewaarden zijn Open, Gedreven en Betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.

Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten

Wie ben jij?

  • HBO / WO werk- en denkniveau.
  • Opleiding op het gebied van projectmanagement. Agile en/of Prince2 is een pre.
  • Ervaring en kennis van Scrum, bij voorkeur met certificering in Productowner-rol,
  • Je hebt affiniteit met de techniek, de inrichting van informatiesystemen en IT-migraties.
  • Technische kennis van hard- & software constructies.
  • Ervaring met aanbestedingen is een pre.
  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden in zowel Nederlands als Engels.
  • Je bent een ervaren en gedreven projectmanager met een sterke achtergrond in IT en projectmanagement.
  • Je hebt een scherp analytisch vermogen en je bent in staat om complexe projecten te structureren en te leiden.
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en kan effectief samenwerken met verschillende stakeholders waar verschillende belangen soms door elkaar heenlopen.
  • Je hebt oog voor detail en bent in staat om zowel het grote geheel als de kleine details in de gaten te houden.

Wie zijn wij?

De afdeling IV levert gebruikersvriendelijke, betrouwbare en veilige i-diensten, zodat inwoners, bedrijven, bestuur, medewerkers en (keten)partners goed ondersteund worden. De afdeling wil het digitale (werk)leven makkelijk maken voor alle gebruikers. 

Dit doen we met een gedreven, gezellig, hecht en divers team aan mensen met verschillende nationaliteiten en achtergronden. We leven onze organisatiewaarden Open, Gedreven en Betrokken in het algemeen en de waarden van de afdeling IV in het bijzonder: Respect, Afspraak is afspraak en Samen.

De afdeling IV werkt voor de gemeenten Haarlem en Zandvoort. Van de charme van de historische stad tot aan het strand van een knus dorp. De afdeling IV heeft een belangrijke rol in de dienstverlening aan de inwoners en die laten we aansluiten bij de verschillende karakters van de gemeenten.

Enthousiast geworden?

Solliciteren kan tot en met 31-07-2024 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Ferry Meinesz via fmeinesz@haarlem.nl .

De eerste gesprekken vinden plaats op donderdagmiddag 29 augustus 2024.

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

Heb je twijfels of dit DE vacature is voor jou, dan maken we graag een afspraak met je om op een informele manier kennis met elkaar te maken. Tijdens een 'koffiedate' kan je ons al jouw vragen stellen en ons beter leren kennen.

De selectieprocedure bestaat verder uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

Mochten wij de geschikte kandidaat voor de sluitingsdatum vinden dan vinden gesprekken al eerder plaats en kan het zijn dat de vacature eerder sluit. 

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!