Verhuizing doorgeven

Algemeen

U geeft uw nieuwe adres online aan ons door als u naar of binnen de gemeente Haarlem verhuist. Dit kan vanaf 4 weken voor de verhuizing tot 5 dagen erna. De adreswijziging gaat in op de verhuisdatum die u hebt doorgegeven. Wij sturen u een brief als we uw verhuizing in onze gegevens hebben verwerkt.

Nodig bij uw aanvraag

  • Scan van uw huurcontract of koopakte. Bij een huurcontract (geen concept) zijn alle pagina's, inclusief het gedeelte met uw volledige handtekening (geen paraaf) en die van de verhuurder nodig. Bij een koopakte (geen concept) zijn dat alle pagina's waarop de koper, de verkoper, het adres, de verkoopdatum en uw volledige handtekening (geen paraaf) en die van de verkoper staan vermeld
  • Als u bij iemand gaat inwonen: ondertekend Formulier toestemming inwoning (pdf) en een scan van het identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs) van de hoofdbewoner. U uploadt dit formulier bij uw online melding van uw verhuizing

Wat u moet weten

  • Meldt u uw verhuizing meer dan 5 dagen nadat u bent verhuisd? Dan gebruiken wij de datum van uw melding als verhuisdatum
  • U kunt de verhuizing voor uw partner doorgeven als u getrouwd bent of geregistreerd partnerschap hebt. Woont u samen zonder geregistreerd partnerschap, dan meldt u uw verhuizing samen. U logt dan beiden in met uw eigen DigiD
  • Verhuist uw kind met u mee? 1 van de ouders geeft dan de verhuizing van het kind door
  • Verhuist uw kind alleen naar een ander adres? Vanaf 16 jaar mag uw kind dit zelf doorgeven via DigiD. Als uw kind jonger is geeft u als ouder, voogd of verzorger de verhuizing door in de publiekshal
  • Verhuist u naar een andere parkeerzone in Haarlem? Of verhuist u binnen dezelfde parkeerzone? Op parkeren.haarlem.nl zet u uw parkeervergunning stop met ingang van de dag van uw verhuizing. Staat u ingeschreven op uw nieuwe adres dan vraagt u voor uw nieuwe adres een parkeervergunning voor bewoners aan